Vad Asperger har orsakat mig

För mig har Asperger Syndrom innebärt mycket lidande. Jag har blivit fruktansvärt, fruktansvärt dåligt behandlad av människor. Jag tänker nog inte berätta så mycket om det här på bloggen, men om någon vill prata om det finns jag ju på mail.

Att ha blivit såhär dåligt behandlad av andra tar nog död på självförtroendet. Mig tog det iallafall halft död på. Att komma hem från skolan med tigertårar i ansiktet och sen lega i sängen hela kvällen ledde till slut att jag fick kraftig depression och ångest. När jag gick i nionde klass så blev det liksom nog. Det var under den perioden jag flyttade tillfälligt hemifrån till ett annat hem, och när jag bodde där inleddes behandling mot depression. Jag äter fortfarande läkemedel och har samtalskontakt.

Allt det här har inte riktigt sjunkigt in riktigt än. Varje gång jag tänker tillbaka så undrar jag hur en människa kan såra en annan människa på detta dödliga sätt. Jag var defintivt inte värd det.

Sagt av folket

Snacka på:

Nick:
Minns mej

E-postadress: (skit i denna)

URL/Bloggadress: Fyll i så jag kan besöka!

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0