Rädd för att vara mig själv

Jag känner mig så värdelös ibland. Rättare sagt, jag känner mig värdelös nästan alltid. Alla andra klarar av att vara med andra folk men jag backar ut för att jag blir rädd hur det ska gå. Kommer jag bli utfryst, blir det konstig stämning, eller kommer jag säga/göra något fel? Jag vill jättegärna vara med andra och jag får ofta chansen, men då backar jag ut i sista sekund för jag blir så feg. Jag får ofta höra att jag måste gå emot den rädslan och försöka, för vem vet det kanske blir kul. Jag vet att jag måste det men jag är för lat. Jag vill helre att allt ska lösa sig själv.

Jag har chansen rakt framför ögonen på mig men jag förstör det - för att jag är rädd att vara mig själv.

Jag är medveten om mina brister och det gör att jag till exempel i skolan ständigt oroar mig för vad jag ska säga och göra, för jag hatar när det blir fel.


Sagt av folket

Snacka på:

Nick:
Minns mej

E-postadress: (skit i denna)

URL/Bloggadress: Fyll i så jag kan besöka!

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0